Minggu, 21 Februari 2016

Blog Informasi Terkini Paling Update

Memahami Jenis Maklumat dan Maklumat | Dalam Memahami maklumat yang menurut beberapa definisi Ahli yang membuat kesimpulan bahawa definisi maklumat maklumat, pemberitahuan, atau berita. Maklumat mendapat pengetahuan atau wawasan ke dalam sifat seseorang. Oleh itu, penerangan dalam radio berita / televisyen adalah maklumat, maklumat yang terdiri daripada beberapa jenis maklumat atau jenis maklumat yang terbahagi kepada empat iaitu maklumat adalah berdasarkan kepada fungsi, maklumat berdasarkan format persembahan, maklumat berdasarkan kepada lokasi acara itu, maklumat kawasan berdasarkan kehidupan, dalam setiap fungsi dan tujuan maklumat yang tepat. Untuk mengetahui jenis maklumat atau pelbagai maklumat, mari kita lihat perbincangan seperti berikut ..

Jenis Maklumat
a. Maklumat adalah berdasarkan fungsi dan kebolehgunaan maklumat berdasarkan kepada maklumat penting. Maklumat jenis ini termasuk maklumat yang menambah kepada pengetahuan dan maklumat yang mengajar pembaca (maklumat mendidik). maklumat yang menambah kepada pengetahuan, sebagai contoh, peristiwa bencana alam, pembangunan tempatan, aktiviti-aktiviti selebriti, dan sebagainya. Maklumat iktibar menulis teknik tepat pembelajaran, tips pengucapan awam, cara yang baik menjadi seorang pengaturcara komputer dan sebagainya.

b. Maklumat berdasarkan format ke atas persembahan adalah maklumat berdasarkan kepada bentuk persembahan maklumat. Ini jenis maklumat, termasuk gambar-gambar, karikatur, lukisan abstrak, dan penulisan teks.

c. Maklumat berdasarkan lokasi acara itu adalah berdasarkan maklumat lokasi bagi peristiwa yang berlaku, iaitu maklumat dari maklumat dalaman dan luaran.

d. Maklumat berdasarkan kepada bidang kehidupan adalah maklumat berdasarkan bidang kehidupan yang wujud, seperti pendidikan, sukan, muzik, sastera, budaya, dan sains dan teknologi.

Selengkapnya : http://ruangragam.blogspot.com/

Tidak ada komentar:

Posting Komentar